вторник, 27 август 2013 г.
ПОДИГРАВКИТЕ В УЧИЛИЩЕ
Светът на децата е по-сложен от света на възрастните. Често в училище децата се дразнят едно друго за какво ли не - заради очилата, закръглеността или немодните дрешки. От нашата гледна точка това са глупости и не бива да им се връзваме, децата обаче ги преживяват по друг начин и ако вие сега им помогнете да се справят с тези “глупости”, гарантирано ще ги предпазите за в бъдеще от комплекси и страхове.
Как се дразнят децата и как можем да го предотвратим?
Много от училищните проблеми на детето могат да се решат още преди училището. Определяйки кой е “от нашите” и кой - “от враговете”, децата вземат решението си върху параметъра прилика с другите. Наблюдавайте на какво обръщат внимание децата и помислете къде могат да възникнат проблеми с вашето дете?
- Очилата - не настройвайте предварително детето, че могат да му се подиграват заради очилата, все пак се погрижете детето да има хубави и удобни очила.
- Килограмите - следете за правилното хранене на детето си и физическата му активност - да не е прекалено слабо, нито прекалено дебело, защото класическа подигравка в училище е темата за килограмите.
- Успехът - “тъпак”, “глупак”, “зубрач”, “умник” са от редовните подигравки в училище. Научете детето си да се държи правилно, ако му се отдава ученето - да не се надсмива над другите, да не ги гледа отвисоко, да не е високомерно, а също и когато ученето не му върви - да мисли, да се опитва да учи постоянно, да задава въпроси и да търси съвети, да не чака на готови решения, да не се разстройва.
- Височината - често срещани са и подигравките заради ръста - прекалено висок, или прекалено нисък. Тук можете да помогнете, като правилно подбирате дрехи и обувки за детето си.
- Дрехите и аксесоарите - децата са много изобретателни в подигравките си за дрехите и аксесоарите - да се подиграват на старите му дрехи демоде, на стария му телефон, на тетрадките, които не са с популярните модерни картинки, на раницата, на факта, че няма модерното PSP... на какво ли не. Затова когато избирате дрехи и аксесоари за детето, се ориентирайте в детската мода, не следвайте своя вкус, а следете какво харесват и с какво играят децата, кое е популярно сред тях.
- Поведението - ако при всеки проблем детето ви налита на бой, то скоро няма да стане лидер на класа или този, от които всички се страхуват, а “побойник”, “глупак”, “нервак”. Ако пък детето ви с нетърпение чака звънеца след последния час и с никого не обшува, ще се превърне в “мишчицата”, “страхливеца”, “аутсайдера”. Научете детето си правилно да общува с връстниците си още от детската градина.
- Фамилията, името - в тази област най-изобретателни са родителите. Наричайки детето си Гошко (именно Гошко, а не Георги, вие го учите така да се представя при запознанства), го обричате на купища звучни прякори. Децата със странни и нетипични имена даже и прякори няма да получат. Та, преди да дадете име на детето си, помислете, че все някога то ще иде на училище и ще си общува с други деца. И дали с фантазията, екстравагантността и недалновидността си няма да му създадете проблеми?
- Нещо друго - крив нос, хобита, цвят на косата, лунички и т.н.
Обърнете предварително внимание на всичко това, все пак не вкарвайте детето си в общоприетите норми. При социализацията в училищната група преди всичко трябва да се замислим за добрите маниери, културата на поведение, правилата за социално приемливо поведение, а не дали детето ни е годно за това общество и дали е достатъчно добро за него.
В училищната възраст причина за подигравки и измисляне на прякори е формирането на йерархически взаимоотношения в групата и начина, по който детето се отстоява и утрвърждава или неумението му да изрази чувствата си. Когато разберем истинската причина за поведението у детето, ще ни е по-лесно да разрешим проблема му. Най-добре обаче е предварително да научим детето си как да се държи правилно, отколкото да променим поведението на всички останали деца в класа, за да не дразнят вашето чедо.
Прочети повече на: http://dete.bg/n/ako-draznyat-deteto-v-uchilishte.7482.html
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар