вторник, 10 септември 2013 г.

ЗДРАВОСЛОВНА ЗАКУСКА ЗА УЧЕНИКА


   КИФЛИЧКИ С ВАНИЛИЯ
Продукти: 160 г маргарин, 80 г захар, 250 г брашно тип 500, 1 яйчен белтък.
Начин на приготвяне: Разбър­кайте маргарина със захарта. До­бавете брашното и белтъка и оме­сете тесто. След като стане глад­ко, откъснете от него малки пар­ченца и оформете между дланите си дребни кифлички. Изпечете ги на умерен огън.
Докато са още топли, ги оваляйте в пудра захар, в която сте прибавили ванилия.

   ДИЕТИЧНА МИНИПИЦА
Продукти: 40 г пълнозърнест хляб (две филийки), зехтин, домати, шун­ка, гъби, нискомаслен кашкавал.
Начин на приготвяне: Поръсете филийките с няколко капки зехтин, поставете отгоре резенче домат, ре­зенче шунка, гъби и кашкавал. Запе­чете във фурната, докато кашкава­лът се разтопи.

   ПАЛАЧИНКИ С ОВЕСЕНИ ЯДКИ
Продукти: 1-2 кафени чашки обезмаслено мляко (или вода), 1 кафена чашка фини овесени ядки, кафена чашка овесено брашно, което сами можете да си пригот­вите, като смелите овесените яд­ки в блендер, 1 чаена лъжичка сода за хляб, 1-2 щипки сол, 4 големи белтъка, половин чаена лъжичка канела.
Начин на приготвяне: Сварете млякото (водата) и доба­вете след това овесените ядки и брашното. Имайте предвид, че може да ви трябва допълнително количество мляко (во­да), зависи колко дълго ще престои овесената смес вътре. Тя може да поеме доста. Оставете получената смес наст­рани. Разбийте белтъците на твърда пяна. Смесете остана­лите продукти заедно и ги разбъркайте с овесените ядки и млякото. Внимателно добавете белтъците и разбъркайте бавно. Тестото за този вид палачинки е доста по-гъсто от обикновеното. Така че можете да ги печете в специална преса за палачинки или да ги изпържите. Използвайте мал­ко мазнина или никаква, в зависимост от тигана, и пържете до златисто. Със сигурност ще станат по-дебели от обикно­вено, не се учудвайте. Можете да разнообразите палачин­ките, добавяйки боровинки, ядки (орехи, бадеми и др.) или кокосово брашно към тестото. Гарнирайте ги според режима си на хранене, защото са идеални за здравословната ви закуска.

   АНГЛИЙСКИ САНДВИЧИ
Продук­ти: шест филийки пълнозьр­нест хляб, масло, три резенчета бяло сире­не, 1/2 крастави­ца, шест рачешки рулца.
Намажете тънък слой масло върху три от филийките. Подредете отгоре сирене­то, нарязаната на тънки кръгчета крас­тавица и рачешките рулца. Покрийте фи­лийките с останалите три и всеки санд­вич разрежете по диагонал.
Ако ги приготвите вечерта, можете да ги завиете с домакинско фолио и да дър­жите в хладилника. Удобни са и за но­сене в училище.

   СОЛЕН КЕКС С ПУШЕНО МЕСО И СПАНАК
Продук­ти: 1 кг тесто, 500 г спанак, 200 г пу­шено пи­лешко ме­со, 100 г гъби, 50 мл смета­на, 50 г настърган кашкавал, 2 яйца, олио, сол, пипер.
Начин на приготвяне: Загрейте предварително фурната до 150 граду­са. Измийте, почистете и нарежете на ситно спанака. Задушете го заедно с мазнина и малко вода, заедно с пуше­ното месо и нарязаните на ивички гъ­би. Махнете от котлона, когато спана­кът омекне достатъчно. Разстелете тестото в намазана с олио тава. Пре­ценете количеството тесто на око, не е нужно да използвате цялото коли­чество. Направете малки дупчици в тестото. Изсипете върху тестото спа­нака и останалите продукти и ги раз­пределете равномерно. Поръсете с настъргания кашкавал, а най-отгоре излейте разбърканите яйца и смета­ната. Печете до златисто.

Няма коментари:

Публикуване на коментар