Децата с нередовен режим на спане имат повече поведенчески проблеми у дома и в училище, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от британско проучване.
Добрата новина е, че регулирането на режима води до подобряване на поведението на подрастващите.
"Постоянните промени в количеството на съня и времето за лягане предизвикват хаос в биологичния часовник, което се отразява по различни начини върху функционирането на тялото на следващия ден", обяснява Ивон Кели, ръководителката на изследователския екип от лондонския Юнивърсити колидж.
За целите на проучването Кели и колегите й са анализирали данните за над 10 000 деца. В хода на изследването техните родители са отговаряли на въпроси за качеството на съня и поведението на подрастващите у дома, а учителите им - за поведението им в училище. Изследователите са открили, че децата без установен режим на лягане се справят по-зле на тестове за отчитане на поведенчески проблеми като например демонстрации на недоволство, участие в боеве и липса на концентрация. Децата, чиито родители съобщавали за нередовен режим на спане, най-често демонстрирали подобно поведение.
Когато в режима на спане на подрастващите бил внесен ред, поведението им също се подобрило. "Това е окуражаващо, тъй като показва, че родителите могат да направят нужните промени, за да повлияят благоприятно върху поведението на децата си", казва Ивон Кели.
"Постоянните промени в количеството на съня и времето за лягане предизвикват хаос в биологичния часовник, което се отразява по различни начини върху функционирането на тялото на следващия ден", обяснява Ивон Кели, ръководителката на изследователския екип от лондонския Юнивърсити колидж.
За целите на проучването Кели и колегите й са анализирали данните за над 10 000 деца. В хода на изследването техните родители са отговаряли на въпроси за качеството на съня и поведението на подрастващите у дома, а учителите им - за поведението им в училище. Изследователите са открили, че децата без установен режим на лягане се справят по-зле на тестове за отчитане на поведенчески проблеми като например демонстрации на недоволство, участие в боеве и липса на концентрация. Децата, чиито родители съобщавали за нередовен режим на спане, най-често демонстрирали подобно поведение.
Когато в режима на спане на подрастващите бил внесен ред, поведението им също се подобрило. "Това е окуражаващо, тъй като показва, че родителите могат да направят нужните промени, за да повлияят благоприятно върху поведението на децата си", казва Ивон Кели.
Няма коментари:
Публикуване на коментар